טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

טיפול רפואי בתובעים חדשים  ובנכי צה"ל

משרד הביטחון מעניק טיפול רפואי  לתובעים , ולנכי צה"ל.

טיפול רפואי לתובעים ניתן עוד לפני ההכרה,  על ידי קצין תגמולים וזאת מכוח סעיף 43 ב' לחוק הנכים תגמולים ושיקום. הטיפול הרפואי בנכי צה"ל ניתן גם הוא מכוח חוק הנכים תגמולים ושיקום  סעיף 43 לחוק .

טיפול רפואי מכוח סעיף 43 ב' לחוק הנכים תגמולים ושיקום 

סעיף 43 ב' מקנה זכות לחייל משוחרר לקבלת טיפול רפואי , מרגע הגשת התביעה , ועד לשלב ההכרה כנכה צה"ל.

חייל משוחרר זכאי לקבלת טיפול רפואי בתקופה שבין הגשת התביעה ועד להכרה. הטיפול הרפואי ניתן על יד אגף השיקום במשרד הביטחון , בתקופה שבין הגשת התביעה לבין ההכרה.

הטיפול ניתן עוד בטרם נקבעו לתובע אחוזי נכות מכוח חוק הנכים תגמולים ושיקום וזאת במטרה להקל על התובע את התנהלותו היום יומיות כמו גם לטפל בצורה מיטבית בפגימה ממנה הוא סובל , במטרה למנוע , נזק מתמשך , ולהקטין את סבלו.

על ידי מי ניתן הטיפול הרפואי 

הטיפול הרפואי ניתן על די מוסדות רפואיים אליהם קשור אגף השיקום , כמו לדוגמא , בתי חולים , מרפאות , או גורמים פרטיים אליהם קשורים  לאגף השיקום כספקים מקצועיים.

הטיפול עשוי לכלול גם משלוח של תרופות כאלו ואחרות , להם זקוק התובע , וזאת עד לפתח ביתו באמצעות חברת תרופות , בנוסף לכך מקום בו זכאי התובע , לאמצעי עזר לרבות מקל הליכה , סד , או כל ציוד אחר גם בכך נושא אגף השיקום במשרד הביטחון במשרד הביטחון.

טיפול רפואי בנכי צה"ל 

נכי צה"ל זכאים גם הם לטיפול רפואי וזאת על חשבון מדינת ישראל ,אך ורק בפגימה עליה הכיר קצין התגמולים , ברם אצל נכים מבוגרים , אגף השיקום גם מטפל בנכויות או במצבים רפואיים אשר לא קשורים לפגיעה , אבל זאת מכוח הוראות אגף השיקום במשרד הביטחון.

יוער כי הדברים האמורים לעניין הזכאות לטיפול רפואי , מכוח חוק הנכים תגמולים ושיקום , הינה רק לגבי נכים אשר אחוזי הנכות שלהם הם מעשרים אחוזי נכות ומעלה , אלה שהם מעשרים אחוזי נכות ומטה לא זכאים לטיפול רפואי , על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון , ומקום בו נדרש להם טיפול רפואי הם זכאים לקבל אותו מקופת החולים בה הם חברים.

חשיבות הטיפול הרפואי לתובעים חדשים 

קיימת חשיבות להתמדה בטיפול רפואי אצל תובעים חדשים כאלה שעדין לא הוכרו .

החשיבות קיימת , הן בשל הצורך בטיפול בפגימה , הן על מנת לשמור על רצף טיפולי , אבל לא רק זאת אלא גם זאת , הטיפול הרפואי אצל תובעים חדשים ,קבלתו וההתמדה בו , מסיעים לאותם תובעים אשר עתידים לעמוד לאחר הכרתם בפני ועדה רפואית אשר תקבע את נכותם , בהעדר רצף טיפולי לא קיים תיעוד רפואי , וחוסר בתיעוד רפואי פוגע במקרים רבים באחוזי הנכות אשר ניתנים לתובע ל ידי הועדה הרפואית.

אשמח להשיב לשאלותכם

בכבוד רב

עו"ד גיא בית און