טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

פגיעה נפשית הנה תופעה קשה וכאובה. תופעה זו היא כאובה הרבה יותר מקום בו היא גורמת לנכות. חשוב להבין כי בשונה מכל נכות רגילה , נכות נפשית עקב פגיעה נפשית , קשה הרבה יותר להערכה ולמדידה , והיא בלתי מדידה ביחס לנכויות אחרות מהן סובלים נפגעים רבים.

פגיעה נפשית יכולה להיות עקב טראומה , אשר מתרחשת בצבא , בפיגוע , לאחר פגיעה מינית ,לאחר הטרדה מינית , והיא כזאת שהיא כופה על האדם משבר חיים מתמשך אשר פוגע בו בכל אחד משטחי החיים.

הנפגע יכול לתבוע את זכויותיו , מאגף השיקום , מהמוסד לביטוח לאומי , מהמזיק עצמו , ואפילו מחברת  ביטוח. הפיצוי בגין פגיעה נפשית יהיה או עשוי להיות גדול יותר מקום בו מובהרים לגורם המחליט , בית המשפט , קצין התגמולים , המוסד לביטוח לאומי , וחברת הביטוח , מגבלותיו של הנפגע.

על מנת להסביר את מגבלותיו של הנפגע חשוב מאוד להבין בעולם הנכויות הנפשיות שהוא עולם שונה וסבוך ביותר , ביחס לעולם הנכויות הפיזיות. עולם הנכויות הנפשיות הוא שונה מעולם הנכויות הפיזיות קודם כל וראשית בכך שבעוד שנכות פיזית היא מדידה , נכות נפשית היא בלתי מדידה. יתרה מכך בעוד שלנכות פיזית בדרך כלל אין רקע פרא מורבידי , בקביעת נכות נפשית מתייחסים למצב הפרא מורבידי של הנפגע .

המונח  המצב הפרא מורבידי של הנפגע מקפל בתוכו התייחסות למצבו הנפשי של הנפגע לפני הפגיעה , מקום בו הגורם המחליט , קצין התגמולים , המוסד לביטוח לאומי חברת הביטוח או אף בית המשפט מגיעים למסקנה כי המצב הפרא מורבידי של הנפגע הוא כזה שהוא כבר סבל ממצוקה נפשית הדבר יפגע בגובה הפיצויים / התגמולים אותו עשוי לקבל הנפגע.

מצב פרא מורבידי הוא כר נוח מאוד לצמצום הכספים אשר מגיעים לנפגע , וחשוב מאוד לדעת איך להתמודד עם עניין זה תוך התייחסות נכונה למצב הפרא מורבידי אם הוא קיים , באמת או במידה והוא אינו קיים. רק הבנה מעמיקה וניסיון בטיפול בסוגיות פסיכיאטרית יכול להביא למצב , שבו יהיה ניתן להתגבר על טענות הנתבעים לעניין המצב הפרא מורבידי.

עניין נוסף שאף הוא מאפיין את כלל הנכויות הנפשיות הנו העובדה שנכות נפשית יכולה להתחיל מנכות מינורית אבל עשויה להגיע למחלת נפש של ממש דבר אשר מחייב התייחסות מיוחדת לכל עניין הפיצוי , שכן בעוד שליקוי נפשי , עקב פגיעה בעבודה או בדרך מן העבודה יכול להיות ליקוי מינורי , אם מאותו הליקוי צפה ועולה מחלת נפש של ממש יש בכך כדי להשליך על גובה הפיצויים אשר מגיעים לנפגע.

אישה אשר הייתה עובדת בנק אשר היה באזור די בעייתי , נפגע כאשר בדרך מהבנק לרכב תקף אותה עובר אורך. המדובר הוא קודם כל וראשית בתאונת עבודה, ושנית יש כאן בסיס לתביעה של התוקף ושל הבנק בו עבדה אותה עובדת וזאת משום שעובר לתקיפה אותה עובדת פנתה אל מנהל הסניף וביקשה ממנו לאפשר לה להחנות את רכב בחניה המוסדרת לעובדי הסניף אך המנהל סירב לעשות זאת , אותו מנהל גם ידע על הסכנות אשר אורבות לאותה עובדת , דבר אשר למעשה מצביע על רשלנות מצד מנהל הבנק , ועל בסיס בתביעת נזקין בגין אותה רשלנות. מאחר ונכותה של אותה עובדת הוערכה ב50 אחוזי נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי הפיצויים מתביעת הנזיקין אשר הגישה העובדת כנגד הבנק גם כן היו גבוהים.

אני כאן בשבילך , אמינות ומקצועיות הם נר לרגלי צור איתי קשר , בטלפון נייד 0505350239 או השאר פרטים ,בדף יצירת הקשר באתר ,  ואשמח לשוב אליך בהקדם, וכבר בשיחה עימי תחוש בהבדל.