טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

בקשה להכרה בגין נכות מוסבת 

בגיל 20 עברתם פציעה ,בגיל 40 אתם חשים ,שיותר קשה לכם לחיות עם הפציעה , כי הנכות והמגבלות שסבלתם מהן בגיל 20, הן כבר לא אותן מגבלות ונכויות ,שאתם סובלים מהם בגיל 40 , זו יכולה להיות נכות בגב , בברך , בקרסול , ביד , או אפילו מחלה ,או מחלת נפש, או פגיעת ראש, בה לקיתם במהלך השרות הצבאי.

רצה הגורל , והמחלה או הפגיעה, שפעם הייתה קטנה  , ובחלוף השנים , גדלה , הכאב בברך הימנית, הוא כבר לא הכאב היחיד , אלה גם הברך השמאלית, אשר סחבה את גופכם 40 שנה, גם היא כבר כואבת , עד כדי כך שקשה לכם ללכת.  הפציעה בגב החמירה, בגלל השחיקה בדיסק הבין  חוליית , ונוצרה פגיעה עצבית , בגינה הרגל נרדמת,  פגיעת הראש הסגורה, או הפתוחה, כבר הפכה להיות יותר משמעותית ,והיא הפכה למחלת נפש של ממש, אשר מגבילה ביותר את כושר התפקוד שלכם , או שהמדובר בפגיעה אשר פוגעת בצורה ניכרת באיכות החיים שלכם.

תקנה 9 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות

המחוקק בחוק הנכים תגמולים ושיקום ,  מאפשר למי שהוכרו, בקשר סיבתי ,של גרימה או החמרה ,על ידי קצין התגמולים , ולאחר שכבר נקבעו לו אחוזי נכות,  להגיש תביעה לנכות מוסבת , ולצורך כך הותקנה תקנה 9 לתקנות הנכים , מבחנים לקביעת דרגת נכות.

תביעה לנכות מוסבת

תביעה לנכות מוסבת , או בשמה האחר תביעה לפי תקנה 9, לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות , הנה למעשה , מעין , תביעה חדשה ,בה טוען הנכה, כי הנכות, אשר נגרמה לו בזמן השרות הצבאי , ושעליה הוא מוכר, גרמה לנכות אחרת חדשה , וגם בה יש להכיר בו , בשל הזיקה, בין הנכות המוכרת , לנכות המוסבת.

ההכרה, בנכות המוסבת מאפשרת לנכה, לקבל הן טיפול רפואי, בגין הנכות החדשה , והן הגדלה של התגמולים, ושל סל ההטבות אשר מגיעים לנכה , מאגף השיקום , מקום בו תחליט , הוועדה הרפואית ,אשר תדון בבקשה להכרה בנכות מוסבת כי קיים קשר סיבתי , בלתי אמצעי (ישיר), בין הנכות המוכרת לנכות המוסבת.

החשיבות של הכרה בנכות המוסבת גדלה ,ככל שהמגבלות , שהנכות המוסבת , מטילה  יותר גדולות , ולכן חשוב לשקול את הדברים ולשקול הגשתה של בקשה , לכינוסה של ועדה רפואית חוזרת , לצורך דיון בנכות המוסבת.

ההתייחסות לתביעה, בגין נכות מוסבת, היא כמו התייחסות לתביעה חדשה, היות ויש צורך להוכיח , קיומה של זיקה , קשר סיבתי בין , הנכות המוכרת , לנכות המוסבת.

בשקילת יצוג , בגין תביעה , בשל נכות מוסבת , השאלה שאני מנסה להשיב עליה, היא האם ישנה באמת נכות מוסבת,  אשר הגיוני בגינה להגיש בקשה להכרה בנכות זו , או מה טיב הקשר , בין הנכות המוכרת לנכות המוסבת.

המדובר הוא בידע רפואי, אשר , וצריך להיות מבוסס, על חומר רפואי קיים, וזאת על מנת לבחון אם יש בכלל מקום, להגיש תביעה בגין אותה נכות מוסבת.

ברם היות ומדובר בנושא שהוא סבוך , הידע שקיים בידי הינו מוגבל במידת מה  , ומשום כך מקום שקיימת הצדקה לכך , אני ממליץ להגיש חוות דעת רפואית , בנושא הנכות המוסבת , אשר תדון בקשר הסיבתי שבין הנכות המוכרת לבין הנכות המוסבת.

חוות דעת כזו , עוברת קודם דרך לימוד התיק הרפואי היסודי של הנכה , וארגון השאלות הרלוונטיות בו לצורך מתן חוות דעת על ידי מומחה מתאים , ולאחר מכן , הגשה של בקשה להכרה , בנכות מוסבת , הכנה של הנכה , לועדה הרפואית ,ויצוג הנכה באותה ועדה.

לכל שאלה אשמח , אם תיצרו עמי קשר היום.